اثر لپتاپ بر سلامتی

رایانه همراه یا همان لپتاپ در لغت به معنی رایانه‏ای است که روی ران پا قرار می‏گیرد. امّا آیا قراردادن لپتاپ روی ران اثرات مخربی بر سلامتی انسان ندارد؟ جواب به این سوال همان‏طور که متخصصان پزشکی بارها اعلام کرده‏اند، مثبت است. بله، رایانه همراه اگر روی پا قرار بگیرد بر سلامت زنان و مردان تاثیر می‏گذارد.

در مردان متخصصان باروری معتقدند که حرارت ناشی از لپتاپ موجب از بین رفتن قدرت باروری مردان می‏شود. این حرارت اسپرم‏ها را ضعیف می‏کند و حتی می‏کشد. در دراز مدّت نیز موجب کاهش سطح باروری در مردان می‏شود. در زنان به موجب حساس بودن بیشتر پوست آن‏ها متخصصان پوست هشدار داده اند که استفاده دراز مدت رایانه همراه باعث تغییر بافت و رنگ پوست شده و زیبایی آن را کاهش می‏دهد. در حقیقت این حرارت می‏تواند موجب نوعی از سوختگی خیلی خفیف بشود. بیشتر از آن می‏تواند در دراز مدت باعث سرطان پوست نیز بشود.

استفاده از لپتاپ بر روی پا علاوه بر مخاطرات بهداشتی و سلامت برای انسان، به دلیل کاهش سطح تبادل گرمایی لپتاپ با محیط باعث می‏شود که عمر مفید این محصول دیجیتال نیز کاهش یابد. الیاف پارچه لباس در فن‏های آن سبب خرابی شده و صدمات زیادی به رایانه می‏زند.

اشوان
اردیبهشت 3, 1398
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.