مضرات استفاده از لپ تاپ بر روی پا


? آیا استفاده از لپ تاپ بر روی پا خطرناک است؟

معنی کلمه لپ تاپ این است که می توانید روی پای خودتان از کامپیوتر استفاده کنید اما این فقط یه اسم است . خیلی ها لپ تاپ رو روی پاهایشان استفاده می کنند اما لازم است بدانید که این کار به غیر از ضرر هیچ چیز دیگری برای شما ندارد.

? مضرات گذاشتن لپ تاپ روی پا

۱) گذاشتن لپ تاپ روی پا باعث سندرم پوست برشته می شود.

لپ تاپ قطعات الکترونیکی دارد، قطعات الکترونیکی بر اثر کار گرم میشوند.  شاید ندانید که گرما نوعی از اشعه مادون قرمز به حساب می آید. اگر پوست بدن به مدت زیاد یا پی در پی در معرض اشعه فروسرخ یا مادون قرمز قرار بگیرد، به سندرم پوست برشته مبتلا می شوید. این اتفاق بدون هیچ خبری به سراغتان می آید. یعنی به مرور و جوری که شما متوجه نمی شوید و بعد از چندوقت روی پوست پاهایتان لکه های صورتی یا قرمز یا قهوه ای می بینید. مثل شکل مقابل:

 

۲) گذاشتن لپ تاپ بر روی پا باعث نازایی و ناباروری می گردد.

زمانی که شما لپ تاپ را بدون هیچ محافظی برروی پای خود قرار می دهید گرمای زیادی به بدن شما منتقل می شود و به علت نزدیکی محل قرار گرفتن لپ تاپ به دستگاههای تناسلی و انتقال گرما به آنها در دراز مدت این مساله می تواند باعث ناباروری شود.همچنین وجود امواج بلوتوث و وای فای در لپ تاپ می تواند مساله ناباروری را تشدید کند.

 

۳) گذاشتن لپ تاپ بر روی پا باعث آرتروز گردن می شود.

وقتی لپ تاپ رابر روی پاهایتان می گذارید ، مجبورید گردنتان را پایین بیاورید تا بتوانید به مانیتور نگاه کنید . شاید شما متوجه خیانتی که به مفصل گردن و نخاع خودتان می کنید نباشید اما بدن کار خودش را می کند. استفاده از لپ تاپ روی پا در دراز مدت گردن درد شدیدی را به همراه دارد و خدای نکرده می تواند به آرتروز گردن یا دردهای مداوم در ناحیه گردن تبدیل شود . پس از لپ تاپ بر روی میز استفاده کنید.

گذاشتن لپ تاپ روی پا و گردن درد

اثرات مضر عدم استفاده از میز لپ تاپ بر روی چشم

اشوان
تیر 2, 1396
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.